Wanneer moet ik gebruik maken van een live chat service?


Wanneer je gebruik moet maken van een live chat service is eigenlijk heel gemakkelijk te beantwoorden. Je moet hier namelijk altijd gebruik van maken. Als je op de één of andere manier te maken hebt met klanten die contact op willen nemen met de klantenservice, dan moeten zij de mogelijkheid hebben om dat via de chat te doen. De vraag of je hier wel of niet gebruik van moet maken, dus of je al dan niet een live chat optie moet implementeren, is dus niet de juiste vraag. Je moet namelijk in deze moderne digitale eeuw altijd een optie aanbieden die het mogelijk maakt dat klanten hun vragen via een live chat service kunnen stellen. De vraag die je je dus wél moet stellen is hoe je deze live chat service gaat implementeren en of je dat al dan niet gaat uitbesteden. Het is namelijk niet voldoende dat klanten op een chatvenster kunnen klikken en daar een vraag kunnen typen. Er moet immers ook iemand aanwezig zijn die kan antwoorden. Als het antwoord pas na 24 uur wordt verzonden, dan heb je niet echt te maken met een live chat service. Het lijkt dan meer op een email die klanten versturen. Het idee achter een live chat service is dat deze ook echt live is. Dat betekent dat er een medewerker aanwezig moet zijn die de klanten spoedig van een antwoord kan voorzien. Hoe sneller hoe beter. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat er altijd binnen een paar seconden gereageerd moet worden. Als mensen elkaar in de sociale sfeer een berichtje sturen, dan komt er ook niet altijd meteen een antwoord. Maar hoe sneller je kunt reageren, hoe beter het is. Dat betekent dat je voldoende mankracht moet hebben. Als je niet over die mankracht beschikt, dan kun je de live chat service beter uitbesteden. Maar mankracht alleen is niet voldoende. De kwantiteit is van belang, maar het gaat ook zeker om de kwaliteit. Dat betekent dat de medewerkers die de taak hebben om vragen van klanten via de live chat service te beantwoorden, ook echt beschikken over de kwaliteiten en vaardigheden die nodig zijn. Chatten is een vak apart en niet iedereen is even vaardig. Vaak moeten mensen ook meerdere chats tegelijk onderhouden. Iets wat bijvoorbeeld tijdens een telefoongesprek niet aan de orde is. Dus als je op zoek bent naar een bedrijf dat jou kan helpen bij het implementeren van een live chat service, dan ben je bij livechatpro.nl aan het juiste adres.

Live chat service regel je via livechatpro.nl

Als je hulp nodig hebt, dan kun je vertrouwen op livechatpro.nl. Je kunt hierbij denken aan verschillende soorten hulp. Livechatpro.nl kan je helpen om het hele systeem op te zetten. Daarna kun je je eigen medewerkers inzetten en vervolgens heb je geen verdere diensten meer nodig van livechatpro.nl. Maar het kan ook zo zijn dat je reeds een systeem hebt, maar dat de medewerkers scholing of training nodig hebben. Ook daar kan livechatpro.nl je bij helpen. Verder kun je er ook voor kiezen om de hele live chat service uit handen te geven. Livechatpro.nl neemt de zaken dan over en zorgt ervoor dat het systeem wordt geïmplementeerd en houdt vervolgens de regie in handen.

Wanneer uitbesteden?

Er zijn verschillende omstandigheden waarin het verstandig is om de chat uit te besteden. Hierbij kun je denken aan:

  • Beperkt budget
  • Als je chatoperators moet opleiden
  • Als de technische implementatie tot problemen leidt
  • Als je geen tijd hebt
  • Als je bereikbaarheid wilt vergroten